Brownie out of the bush!

Welkom op mijn Reislog!

Lieve vrienden & familie:

Welkom op mijn site

Laughing
Zoals jullie waarschijnlijk al weten vertrek ik volgende week

naar Gambia in Afrika voor onbepaalde tijd! Schatting is 2 maanden maar wie weet kom ik na een half uur gillend terug uit de jungle en besluit ik iets compleet anders te gaan doen of... de tijd zal het leren, word ik grenzeloos verliefd en zien jullie mij nooit meer terug!

Hoe dan ook, mijn plan is om Engels les te geven en mee te helpen met van alles en nog wat op 2 schooltjes in Madiyana Village, een klein dorpje dat pas 5 jaar geleden is ontsloten uit de jungle.

Via Janneke, een vriendin van de familie, die mede-oprichtster is van de stichting 'Gambia naar School', ben ik op dit idee gekomen. Deze stichting heeft het schooltje gebouwd waar ik de komende tijd zal helpen. Solomon is de plaatselijke leraar en uit veel verhalen heb ik gehoord dat hij met groot enthousiasme en plezier lesgeeft. Hij heeft zijn huis voor mij opengesteld om te verblijven, dus zodoende ben ik de eerste dagen/weken onder de pannen.

Behalve het lesgeven heb ik ook plannen om rond te reizen in Gambia en/of Senegal. Ik ken de hele Lonely Planet uit m'n hoofd, heb alle mogelijke routes gemarkeerd,spreeknognet niet alle stamtalen, maar of ik de moed kan verzamelen om ookdeze plannen uit te voerenvaltook daar tebezien!

Nou, beste mensen, hoe mijn reis uiteindelijk verloopt zal allemaal te zien en te horenzijn op deze site (als ik internetcafe's kan vinden), dus als je het leuk vindt neem dan een kijkje en laat vooral een berichtje achter!

Dan wens ik jullie allemaal nog een heel gelukkig nieuw jaar en totover een poosje!

Bronwyn

PS.

(Voor meer informatie en foto'svan de school kun je een kijkje nemen op

www.gambianaarschool.nl!)

Reacties

Reacties

Broer:)

Leuk eerste bericht Bronnie! Ik wilde even stiekem de eerste zijn om je ook op de site alvast een hele goede reis toe te wensen!! xx

moeders

Lieve, dappere dodo, ook ik wens je een hele goede reis en een onvergetelijke ervaring. En denk erom: het leven is een leerschool, geen competitie! xxx

Kirsten

Brownieeeeeeeeeeee
Verlaat ons maar weer.
Wanneer ga je precies weg?
xxxxxx

Nanda

Wat een leuk, bronwyn-achtig eerste berichtje!
Ook al zien we elkaar weinig, toch vind ik het raar dat jij straks op een ander continent rondloopt, in je eentje voor onbepaalde tijd! Vond het heel gezellig met de meiden laatst en ik wens je een heel goed jaar met als begin een geslaagde reis naar een heel andere wereld! dikke kus nan

michèle

heey bronwyn!
ten eerste een gelukkig nieuwjaar en hopelijk wordt het een heel mooi jaar:)
en super vet dat je zo'n site hebt gemaakt!:D mijn tante heeft dat ook gedaan en het is zo handig,, dan verdwijn je niet zo ineens uit het zicht en blijf ik een beetje op de hoogte van wat je doet... ik ben echt super benieuwd
alvast een heeeel goede reis (9 januari vertrek je toch?) ik zal aan je denken dan:P en gewoon heel veel plezier en geniet ervan en tot het volgende verhaal!
xxxx Michèle

Eva

Klinkt goed Bronnie!
Ik weet zeker dat je een super tijd gaat hebben. In het begin zal het even zwaar zijn, maar de wereld ligt voor je open. Je kan doen wat je wilt. Het is geweldig! Echt:) No worries! En goed idee, van ideeen uitwisselen, ik ga namelijk ook vrijwilligerswerk doen.
Goeie reis (kan je mama je nog steeds niet uitzwaaien...?) en ik ga je verhalen lezen hoor.
Dikke kus

Jan Erik

Ha Bronwyn,

een heel fijne reis gewenst vanuit Eexterveen. Jou kennende ga ik ervan uit dat je een fantastische en enerverende tijd zult hebben in Gambia. Ik blijf graag via je website op de hoogte van je wedervaren en ik hoop je na terugkomst weer in goede gezondheid eens te ontmoeten en van je verhalen te genieten.

Hou je taai

J.E.

je.grezel@planet.nl

Ronja

He Miss B,
Heel stoer en dapper dat je dit gaat doen, we gaan elkaar op de hoogte houden van onze reisavonturen! En bij terugkomst verhalen, foto's en ervaringen uitwisselen. Heel veel plezier, maar dat komt wel goed, uit ervaring spreek ik nu: reizen is verslavend! Heel veel liefs uit Australie,
Ronja

Sonja

Heey nichtje!

Ik vind het allemaal ontzettend dapper van je! Ik wens je heel veel plezier, succes en mooie ervaringen toe!

Ik zal je volgen via je site en ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken.

Liefs,

Sonja

pol

heey bronwyn!

kwam er net pas achter (of ook mogelijk: was het vergeten) dat je naar de wildernis gaat !

heel veel plezier gewenst daar en ik hoop dat je met zeer veel leerervaringen rijker terugkeert!

enjoy the time !

gr. pol

Bert en Ineke

goeie reis!! mooie tijd!! kom veilig terug!!
liefs, Ineke en Bert

mat

veel plezier bronni
ik hoop dat het wordt wat je ervan verwacht en dat je een leuke tijd hebt.
go teach some ass

olga

hai bronwyn .... ,
heerlijk toch wat je gaat doen ...! En wie weet wordt je een "gambiaverslaafde"
en bedankt voor je berichtje op mijn blog .... lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. maar is het niet zo dat we elkaar treffen in gambia ...? Ik ga wonen in Kerr Sering en jij? Gambia is klein dus we zien elkaar vast en zeker een keertje .... alvast een goeie reis, ik ga 16 januari en jij?
groetjes olga

Gislaine

Here we come Gambia!

Goede reis en hopelijk zie ik je nog
tubabmeeting haha!

Lissa

Ha die lieve Brownie,
heb je m'n sms'je net na oud&nieuw nog gehad? Het was namelijk een best lang verhaal wat ik naar je verstuurd heb, dus ik hoop dat je 'm wel gelezen hebt.
Mooi site, meid! Ziet er heel goed uit, en natuurlijk ga je lekker rondreizen in dat schitterende land. Met die Lonely Planet van je komt je overal, en zo een kans krijg je van je leven niet meer! Lieve BronniePonnie, hele goeie reis, ik ga je belevenissen en andere spannende avonturen op de voet volgen via deze site.
Heel veel liefs & dikke kus uit Utrecht, Lissa

Joke

Ha Bronwyn, wat een leuke site - nu al!
Super wat je gaat doen. Heel veel succes hoor! Veel li efs, Joke

machteld

lieve Bronwyn,
ik doe al twee dagen mijn best echt live afscheid van je te nemen maar tot nu toe is dat nog niet gelukt. Wens je bij deze een hele geslaagde reis toe en zal met aandacht je belevenissen volgen. Veel plezier en weinig gepieker, liefs Machteld

Nanda

Spannend meis!!! Wel leuk om al die berichtjes te lezen, ik wens je de tijd van je leven daar!! dikke kus

Ella

Lieve Bronwyn,
De tijd schrijdt niet maar vliegt voorbij. Evenals jij die straks door de lucht suist op weg naar het Grote Avontuur. Een spannende belevenis met allemaal nieuwe ervaringen. Geweldig dat je dit mag meemaken. Ik wens je een fantastische tijd toe en kijk uit naar je reisverslagen.
Succes, geluk en veel vertrouwen in jezelf.
Hou je goed.
Liefs,
Ella

P.S. Anna zoekt je morgen nog even op om afscheid van je te nemen!

olga

hai bronwyn ik wil je alvast succes wensen en goeie reis ... ! Het wordt een mooie ervaring hoor!
groetje van olga

Maria

Haai Bronwyn,

Inmiddels lig je nog in je bedje, maar straks al op weg naar Schiphol! Hallelujah, het Grote Avontuur begint nu echt for real :) Ik hoop dat je een hele leuke tijd gaat krijgen en veel leuke ervaringen opdoet bij de Afrikaantjes!

Dikke Kus, Maria

Dyl

Wow Bron!! Nu ben je op weg! Nu dringt het pas echt tot me door... Er waren volgensmij wel genoeg traantjes op Schiphol dus heb ik me daar maar sterk opgesteld en je op weg gestuurd. In de trein terug heb ik stiekem nog even een traantje weggepinkt;)
Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat je daar je mannetje zult staan en wie weet ontdek je je talent voor lesgeven wel. Denk erom ga geen tikkertje 100 tegen 1 en andersom met ze doen, dat is veel te vermoeiend in die hitte!! Veel plezier Bronnie!!
xxxxx, Dyl en Yajirobe;)

Marleen

Lieve Bronwyn, van Dylan kreeg ik je site toegestuurd.
Wat een heerlijk avontuur ga je tegemoet. Ik hoop dat je een mooie tijd zult beleven daar. Net als bij Dylan ben ik heel benieuwd naar al je verhalen.

Geniet ervan!

X Marleen

Janot

Ik vindt het echt tof dat je engels gaat geven in Gambia. Leuk voor jou en de kinderen:P. Veel plezier daar en ik blijf je volgen. Zet hem op
Groetjes

Evelien

Hey Bron, zie ik nou dat je Yajirobe niet mee hebt genomen?:O

Oma en opa Ooms

Hallo Bronwyn, je site ontvangen. We hebben gehoord dat je een goede reis hebt gehad. Het is wel even wennen he? Alle begin is moeilijk. Je komt er wel. Liefs, opa en oma

Foelke

dag Bronwyn,

Ik hoop dat alles goed met je gaat? Ik kan helaas je verhaal niet lezen op de website. Ik krijg alleen het verhaal van 30 december te zien. Kan je me uitleggen wat ik verkeerd doe?

De engelse versie van de website Gambia naar school is klaar. Dus je familie kan een kijkje gaan nemen.
hartelijke groet,

Foelke

ella

Lieve Bronwyn,
Tsjonge, wat geniet ik van je prachtige, beeldende beschrijvingen van al je bijzondere belevenissen. En op de koop toe ook nog prachtige foto's. Je begint je er toch al wat thuis te voelen zie ik. Het is ook niet niks zo'n andere cultuur. Acclimatiseren heb je op allerlei fronten nodig. Maar wat houd je je kranig en dapper. Afrika zal zich je komst nog lang heugen denk ik. Hou je goed, geniet en ik kijk uit naar volgende verhalen.
Veel liefs, Ella

Nanda

zoals jij aan het commentaar bij sommige foto's ook al hebt gezien, vind k het er helemaal geweldig uitzien!!! wauw bron, dat je er gewoon heen gegaan bent!!

agnes

Hey Bronnie,
Wat een pech zeg! Maar niet vergeten: Na regen komt zonneschijn!
Heel veel succes!
Groetjes, Agnes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!