Brownie out of the bush!

la Casamance

Zo, het is even een poosje geleden dat ik wat van me heb laten horen geloof ik!

Surprised

Sommigen van jullie denken misschien zelfs dat ik alweer terug ben in Nederland, maar neen!
Ik wacht de hollandse lente wel even af, straks overleef ik de schok niet. 10 April wordt het.

Anyway, waar heb ik al die tijd gezeten, ik ben met een organisatie genaamd Go for Africa meegereisd naar de Casamance regio in zuid Senegal. Was zeer geslaagd.
De groep bestaat uit Nederlandse studenten die hier in door henzelf gepimpte barrels heen zijn komen rijden via de Parijs-Dakar route. Hier in Gambia neergestreken gaan ze 7 weken autotechnieklessen geven op verschillende scholen. Go for Africa zelf steunt ook allerlei andere goede doelen (ziekenhuizen, rechtenorganisaties, reguliere scholen) met meegebracht materiaal en geld.

Allemaal leuk en aardig, maar er is ook tijd voor vakantie en dus zijn we allemaal in de 4 WDs richting Casamance vertrokken, een groene, oerwoudachtige streek rond de gelijknamige rivier. We hebben hier een boottocht gemaakt, uitstapjes naar steden (zuiguinchor en Bignoma) en heerlijk aan het strand gelegen (Abene).

Afegelopen weekend zijn we (weer in Gambia) naar James Island geweest, een voormalig slaveneiland in de rivier de Gambia. Vanhier zijn talloze slaven uit heel West afrika doorgevoerd naar Amerika. Er schijnt een beroemd boek over geschreven te zijn, 'Roots' van Alex Hayley. Ook verfilmd. Voor als ik weer thuis ben. Ik heb eigenlijk wel weer zin om naar huis te gaan! Ik ben hier nu al bijna 3 maanden, heb het hele land gezien, de school staat en Lamin is klaargestoomd om het werk voort te zetten. Mijn job zit er dus (bijna) op. Komende week ga ik nog naar Noord Senegal, de enige hoek waar ik nog niet ben geweest. Dakar. En dan is het mooi geweest.

Later!

Reacties

Reacties

Gislaine

...en dan is het mooi geweest, LATURR! hahaha

we smsen;)

Dyl

Goed zo Bronnie! Ik heb ook zin om je weer te zien, maar geniet nog even flink van je laatste dagen daar. Jij bent het perfecte voorbeeld van 'waar een wil is, is een weg!' xxx

p.s. goeie keuze om je terugreis uit te stellen, tis momenteel pokkeweer!

Janneke

Dag lieve Bronwyn,
Wat vind ik het geweldig je zo blij op de foto's te zien. Een welverdiende vakantie na je ongelofelijke inzet, vaak tegen de stroom in, voor het schooltje. Wat heb je veel bereikt!!!
Jammer voor je dat de mensen van Go for Africa al weer weg zijn. Ik hoop dat je toch nog een goede 14 dagen hebt zonder hun aangename gezelschap.
Ik verheug me erop je gauw weer te zien.
Ik kom zojuist terug van een heel gezellige schaakavond bij David en Hanja. Kennelijk heeft Dylan je geschreven toen wij net de deur uitgingen.
De regen valt op dit moment met bakken uit de hemel en het is onaangenaam koud. Na het weekend wordt het beter en ik hoop dat het echt voorjaar is, als jij terugkomt.
Liefs

Ompa

Hallo, Bronneke, Nu is het mooi genoeg geweest. Fijn dat je toch ook veel gezien en genoten hebt en dat je een opvolger hebt voor het schooltje. We wensen je een goede reis terug naar huis en tot ziens.
Veel liefs van oma en opa.

janita

Lieve Bronwyn,
Ik ga je verhalen straks missen! De (wils-)kracht en 'het genieten'spatten van de foto's af die je als laatste hebt verstuurd.Wat lijkt het me geweldig voor je om hier straks op terug te kunnen kijken.Maar nu sta je er nog midden in,dus geniet nog maar even verder van alles wat je hebt bereikt,waar je nog mee bezig bent ,de prachtige natuur, de cultuur en de lieve mensen om je heen!Het regent hier ook vandaag(zaterdag 10.47uur) weer gestaag verder.Dus geniet ook van het zonnetje:). Hele fijne laatste dagen daar en tot gauw ziens,
Groetjes Janita

Nevil

Hoi Bron!
Leuk dat je kon meereizen met het Go for Africa team :D volgens mij heb je het wel leuk met hun!:P
zoals dylan al heeft gescheven, het is hier echt vresenlijk weer, maar het schijnt dat daar na dit weekend verandering in gaat komen, ik hoop het.
en weetje, M"N BEUGEL IS ERUIT !!! :D:D dat voelde wel heel erg glibberig in het begin :P
Nou, ik wens je heel veel plezier in Dakar!
xxx Nevil

Nanda

hey bronnie!
Goed da je ook even een vakantietje genomen hebt! welverdiend! Heb het gevoel dat je al heel lang weg bent... mrja normaal zien we elkaar ook vaak 3 maand niet, maar is nu toch anders!!! Vind het geweldig om je verhalen te lezen en je foto's te zien, je hebt echt iets geweldigs gedaan daar! Als je terugbent moet je maar snel langskomen(of ik bij jou) en dan wil ik alles horen!!! dikke kus nan

Lissa

WHAHAHA, die Brownie! Ik heb je deze week een hele mooie: Welkom Thuis!-kaart gestuurd... Maar die blijft dan dus nog even op je wachten. Hihi, ik heb het constant geroepen: die Bronwyn komt nooit meer terug zodra ze haar draai in Afrika gevonden heeft! Daar begint het nu dus zo langerzamerhand wel op te lijken ;)
Is het nog gelukt met het glijbaan-project? Hebben mijn centjes iets goeds kunnen betekenen?
Lieve Brownie, tot snel! Heel veel liefs & dikke kus, Lissa

Agnes

Hey Bron,
Ik kijk er naar uit je weer terug te zien. Volgens mij kan je zo weer in het koor stappen hoor! Zo ver zijn we nog niet. Enneh... Mamma Mia kan je zo mee brullen!
Geniet er nog even flink van. Al die lieve kindertjes en die prachtige natuur.

Dikke kus,
Agnes

Oscar

Hi lieve Bromwyn. Ik hoop dat je ernaar je zin hebt. Het is al een flinke periode voorbij gegaan en jij zit nog in dat verre landen. Het is tijd dat je weer naar het norden komt om je verhalen en foto's aan ons kunt laat zien. In Parijs gaat alles OK. Op de 13de ga ik naar Groningen, Rosalie is jarig. Ik hoop jou daar te zien. Ciao bella en geniet de laaste dagen. Bisous

Elza

Lieve Bronwyn,
Nu maar lekker genieten van een WELVERDIENDE VAKANTIE. Je staat stralend op de foto`s!!
Veel plezier de komende dagen en...gééén krokodillen meer zoenen, hè?!
Liefs,
Elza + een hele grote knuffel van Teun

mat

heey lieve bronwyn
ik vind het tof dat je voor jezelf hebt besloten toch wat langer te blijven. daar maak ik uit op dat je het naar je zin hebt. ik ben daarentegen wel zeer benieuwd om je weer te zien. zodra je weer in groningen bent kom ik langs dee mudaheerd om je weer te zien en te begroeten. dikke zoen en zet hem op nog even de laatste weekjes.

Marleen

Wat een hoop belevenissen weer. Je foto's zijn echt prachtig! Ik hoorde van Dylan dat je snel weer deze kant op komt, geniet nog even van de laatste weken!

Liefs

muti

Ons huis zal te klein blijken voor een meisje met zoveel nieuwe ervaringen, vrees ik. Maar ik verheug me erop je weer in de armen te kunnen sluiten. Nog anderhalve week!

Ronja

Hoe heerlijk Nederlands ben je Bronwyn: 'en dan is het mooi geweest'
Ik hou ervan! Geniet van je laatste mooie tijd daar en we zien elkaar hopelijk in april, ik kom de 7ende terug!!
Veel liefs,

Eva

Wauw Bronwyn. Wat geweldig allemaal:) Wij zijn wel even wat ervaringen rijker. Als ik terug ben, moeten we elkaar nodig even zien en flink bijkletsen! Geniet heel erg van je laatste dagen bron en het voelt vast allemaal heel dubbel. Dat heb ik in ieder geval. Maar kan je ook niet wachten op je eerste heerlijk bruine boterham met kaas? Xx

Joke

Hee Bronwyn,
Sterkte met afscheid nemen daar en hele goeie reis!
Tot in Grunnen, liefs, Joke

Hannelies

Dag Bronwyn, op de valreep je web site gekregen van Hanja!! Alle verhalen al verslonden en die prachtige foto's , het lijkt alsof je heel veel plezier gehad hebt maar ik weet dat niet alles "roos en maan" was. Gelukkig wel op het einde en zo leuk te lezen dat je je zo gelukkig voelt!! een hele goede thuisreis!! Warm je nog maar even op want de lente komt langzaam. Liefs Hannelies

ella

De tiende nadert met rasse schreden. Pasen staat voor de deur: het begin van veel nieuwe dingen. Ook voor jou - met al deze nieuwe ervaringen - hoop ik dat het weer een ontluikend begin mag worden in Nederland. Heerlijk om iedereen weer te zien die je toch beslist gemist moet hebben. Andersom is dit zeker ook het geval geweest. Een hele goede reis, Bronwyn en happy landings!
Liefs,
Ella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!